گنبدسازی عسگریان

بزرگ‌ترین مسجد ایران کدام است؟

صراطمسجد جامع جدید یا مسجد اتابک معروف به مسجد نو دومین مسجد شیراز از نظر اهمیت تاریخی است. مسجد نو با بیست هزار متر مربع مساحت بزرگترین مسجد ایران است. در سالهای اخیر مسجد نو محل اقامه نماز جمعه شهر شیراز است.  این مسجد در سال ۵۹۰ هجری قمری توسط اتابک سعدبن زنگی احداث شد و در روبروی بارگاه شاهچراغ در شیراز قرار دارد.

ساختمان مسجد نو نخست اندرونی اتابک سعدبن زنگی بود.  او هنگام بیماری سخت فرزندش نذر کرد در صورت بازیافتن سلامت فرزندش خانه را خراب کند و به جای آن مسجد بسازد چنین شد و نذر خود را ادا کرد. در شمال و جنوب این ساختمان دو رواق بسیار بلند به ارتفاع ۳۰ متر و عرض ۲۵ متر ساخته شده است به طوریکه در هر سوی این رواق‌ها ۱۲ طاق کم‌ارتفاع وجود دارد در پشت رواق جنوبی شبستان گسترده‌ای ساخته شده و در ضلع‌های شرقی و غربی ایوان بزرگی در وسط وجود دارد که در هر طرف آن شش اتاق ساخته شده است.

گلدسته سازیگنبد سازیگنبد سازی در تهرانگلدسته سازی در تهرانساخت گنبدقیمت گنبد و گلدستهگنبد سبکگنبد استیلگنبد طلاییقیمت گنبد مسجدگنبد و گلدسته سازی–انواع گنبدروش ساخت گنبدقیمت گنبد و گلدسته مسجدقیمت گنبد و گلدستهقیمت کاشی سنتی کاشی مساجد کاشیکاری مساجد کاشی محرابگنبد سازیگلدسته سازیگنبد سازی در تهرانگنبد سبکگلدسته سازی در تهرانگنبد فلزیروکش گنبد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *